TEMELJNE NALOGE VRTCA
Pomoč staršem pri celoviti skrbi za otroke, izboljšanje kvalitete življenja družin in otrok ter ustvarjanje pogojev za razvoj otrokovih telesnih in duševnih sposobnosti.
Predšolska vzgoja v vrtcih je sestavni del sistema vzgoje in izobraževanja in poteka po načelih:
- demokratičnosti,
- pluralizma,
- avtonomnosti, strokovnosti in odgovornosti zaposlenih,
- enakih možnosti za otroke in starše, upoštevaje različnosti med otroki,
- pravice do izbire in drugačnosti,
- ohranjanja ravnotežja med raznimi vidiki otrokovega telesnega in duševnega.
CILJI PREDŠOLSKE VZGOJE PO KURIKULUMU ZA VRTCE
- razvijanje sposobnosti razumevanja in sprejemanja sebe in drugih,
- razvijanje sposobnosti za dogovarjanje, upoštevanje različnosti in sodelovanje v skupinah,
- razvijanje sposobnosti prepoznavanja čustev in spodbujanje čustvenega doživljanja in izražanja,
- negovanje radovednosti, raziskovalnega duha, domišljije in intuicije ter razvijanje neodvisnega mišljenja,
- spodbujanje jezikovnega razvoja za učinkovito in ustvarjalno uporabo govora, kasneje pa tudi branja in pisanja,
- spodbujanje doživljanja umetniških del in umetniškega izražanja,
- posredovanje znanj z različnih področij znanosti in iz vsakodnevnega življenja,
- spodbujanje telesnega in gibalnega razvoja,
- razvijanje samostojnosti pri higienskih navadah in pri skrbi za zdravje.
REDNOSTNE NALOGE, CILJI IN VSEBINE ZA ŠOLSKO LETO 2024/2025
Odrasli v vrtcu ustvarjamo okolje, v katerem spodbujamo raziskovanje, ustvarjalnost in otrokom omogočamo neposredne izkušnje, skozi katere dobivajo odgovore na svoja vprašanja o sebi in svetu, ki jih obdaja. Predvsem pa skrbimo za dobro počutje vseh, da bodo otroci sledili ciljem razvijanja lastne identitete.
Družba je ena izmed področij dejavnosti v vrtcu, kjer se otrok uči sodelovanja z okoljem, vpliva na njega in ga aktivno spreminja. Spoznava bližnjo družbeno okolje in hkrati pridobiva vpogled v širšo družbo. V vrtcu ustvarjamo demokratično vzdušje, ki spodbuja pozitivne procese v skupini, spodbuja sodelovanje in sprejemanje drugačnosti. (Kurikulum za vrtce)
Rdeča nit letošnjega šolskega leta bo DRUGAČNOST – TAKO ALI DRUGAČE!
Danes živimo v svetu, kjer drugačnost srečujemo na vsakem koraku, lahko se drugače oblačimo, lahko drugače opravljamo delo, lahko se drugače prehranjujemo, lahko drugače razmišljamo. Vsak gleda na svet okoli sebe z drugačnimi očmi, s svojega zornega kota, kar ni nič narobe.
Je pa drugačnost, pojem, ki nas lahko kar hitro zaznamuje, a zavedati se moremo, da smo vsi drugačni. Vsi pa moramo živeti drug z drugim, biti sprejeti, zagotoviti vključevanje in preprečiti izključevanje.
Vsakdanje življenje, delo in dejavnosti v vrtcu otrokom omogočajo razvijanje občutka varnosti in socialne pripadnosti, ki temelji na ideji enakosti in nediskriminiranosti, zato morajo otroci usvojiti osnovna pravila vedenja in komuniciranja, ki izhajajo iz pojmovanja svobode posameznika kot neomejevanje svobode drugih in imeti veliko možnosti za razvijanje kritičnega duha osebnih odločitev in avtonomne presoje.
Ljudje smo med seboj različni in vsak izmed nas je unikat.
Vloga vzgojitelja bo, da vzpostavlja spodbudno učno okolje za razumevanje kot tudi sprejemanje drugačnosti. Naloga vseh bo, da se opremimo z znanjem, si med seboj pomagamo in sodelujemo za dobro otrok.
Vse elemente dnevnega reda bomo obravnavali enakovredno, upoštevali individualne razlike in potrebe otrok. Z možnostjo izbire aktivnosti posameznika bomo v vzgojno-izobraževalno delo vnašali čim več aktivnih oblik igre in ustreznih miselnih izzivov.
Strokovno delo bo teklo v skladu z usmeritvami Kurikuluma za vrtce. Upoštevali bomo Kodeks etičnega ravnanja v vrtcu. Da bo naše ravnanje primerno, ustrezno in otrokom prijazno bomo:
- s premišljenim načrtovanjem, z izvedbo in evalvacijo dejavnosti omogočali in spodbujali ustvarjalnost in inovativnost otrok.
- ponujali dejavnosti, ki delujejo kot močna doživetja.
- zagotavljali izzive, sredstva in čas za raznovrstno, bogato
- pridobljeno znanje vnašali v nove situacije.
- poizkušali spodbujati divergentno mišljenje.
- z inovativnimi in ustvarjalnimi pristopi pri delu z otroki, s starši in sodelavci bogatili delo v oddelku.
- skrbeli za profesionalno in osebnostno rast z različnimi izobraževanji.
- dvigali pozitivno klimo med vsemi zaposlenimi.
Vse dejavnosti, ki jih predstavljamo, so podrobneje opredeljene v LDN oddelkov vrtca. Pri načrtu smo upoštevali tudi nekatere želje in potrebe staršev oz. skrbnikov otrok ter upoštevali priporočila NIJZ, MŠŠ in ZRSŠ.
Svoje delo bomo sprotno reflektirali, evalvirali, analizirali in nadgrajevali s posvetovanji na delovnih sestankih znotraj vrtca in se obračali po pomoč in nasvete na že zgoraj navedene institucije. Zavedamo se, da bomo le s timskim delom, z izobraževanjem, povezovanjem in sodelovanjem vseh delavcev vrtca (strokovnih in tehničnih) oblikovali najbolj optimalno okolje za vzgojo in učenje vsakega otroka.
Svoja znanja, delo in dosežke bomo predstavljali tudi ožji in širši okolici preko obveščanja na oglasnih deskah pred igralnicami, na spletni strani VVE Medo, na plakatih in v krajevnih publikacijah.
GLOBALNE VSEBINE
Globalne vsebine s področij dejavnosti bomo spoznavali in predstavili otrokom in staršem s pomočjo okolja, v katerem bivamo. Otrok je aktiven udeleženec procesa, ki z raziskovanjem, s preizkušanjem in z možnostjo izbire dejavnosti pridobiva nova znanja in spretnosti. Temeljni poudarki so na vzgojno-izobraževalnem procesu ter na celoti interakcij in izkušenj, iz katerih se otrok uči. Zato bomo:
- spodbujali in omogočali ravnanja, ki otroke v skladu z njihovo razvojno stopnjo usmerjajo v odgovorno ravnanje do sebe, vrstnikov, odraslih, naravnega in družbenega okolja,
- omogočali spoznanja, da se ljudje spreminjajo, v smislu zabavnih in učljivih dejavnosti,
- zagotavljali izzive in ponudili dejavnosti, ki delujejo kot močna doživetja,
- skrbeli za profesionalno in osebnostno rast vseh zaposlenih in dvigali raven kakovosti dela v vrtcu,
- razvijali in oblikovali sebe in otroka v tolerantnega človeka.
VSEBINE PROJEKTA
Poudarek bo na zdravem življenjskem okolju, z upoštevanjem smernic NIJZ in prilagoditvami, ki so za otroke vsake posamezne starosti primerne. Poskrbeli bomo, da bodo načrtovane vsebine primerne za posameznike in celotno skupino tako, da bomo lahko z različnimi dejavnostmi kljub prilagoditvam dosegali dobro počutje otrok, delavcev in staršev, a vseeno sledili zastavljenim ciljem.
Pri otroku bomo spodbujali in razvijali:
- spodbujali kreativno izražanje z različnimi materiali,
- stimulirali in povečevali domišljijo,
- razvijali spontano besedno izražanje,
- izboljšali govor in izgovorjavo,
- spodbujali otrokov občutek lastne vrednosti,
- spodbujali doseganje samozaupanja in osebno zadovoljstvo,
- sprostili strahove, agresijo in frustracije na sprejemljiv način,
- razvijali socialno-interakcijske spretnosti,
- pridobili sposobnost za reševanje problemov,
- postopno izboljšali fino motoriko,
- napredovali v sposobnosti poslušanja,
- naučili se sprejemati in dajati ideje,
- opazovali svet z vsemi čutili.